7 דברים שכדאי לדעת על קידום אתרים

1. קידום ממומן בהשוואה לקידום אורגני

קידום ממומן, או אם תרצו, פרסום ממומן, כשמו כן הוא- פרסום "מטעם". כאשר גולש מחפש למצוא פתרון לבעיה, מידע, שירות או מוצר, תמיד הוא יעדיף את המידע האמין והרלוונטי ביותר, ולא פחות חשוב, האובייקטיבי ביותר. כיום מנועי החיפוש מציגים שני סוגים של תוצאות. תוצאות "אורגניות" ותוצאות "ממומנות". התוצאות הממומנות הן לא אחר מאשר פרסום, אשר מנסה למשוך את הגולש באמצעות מודעה אטרקטיבית. התהליך של קידום אתרים אורגני נקרא באנגלית SEO – ראשי תיבות של Search Engine Optimization. למה קידום מקצועי חשוב לעסק שלך? ניתן לקרוא על כך במאמר שפורסם באתר הארץ.

לעולם יהיה הפרסום מוטה אינטרסים, וזהו אחד הגורמים המרכזיים המבדלים אותו מהתוצאות אורגניות, שאינן "מטעם". גוגל אינו גוף פילנטרופי, ואין ספק שמטרתו לשכנע כמה שיותר מפרסמים להשקיע כספם בתקציבי פרסום, אך הוא אינו ממהר להעלים את התוצאות האורגניות, מתוך הבנה כי הן אלו שגורמים לגולשים להמשיך ולהיעזר בו לחיפושים. אחת הסיבות שגרמו לאמירות כי ה- SEO  מת היא צמצום כמות התוצאות האורגניות מ- 10 ל- 9, והסרת מודעות הצד. גוגל בחנו את אפקטיביות מודעות הצד וגילו כי אחוזי ההמרה שהם נמוכים מהמודעות המופיעות בראש העמוד. האם הגולשים ימהרו לוותר על הקלקה על התוצאות האורגניות, ואולי יטעו לחשוב כי המודעות הממומנות אינם מודעות בתשלום? סביר להניח שלא.
קידום אתרים

2. אסטרטגיה שיווקית לטווח הארוך

כבעל עסק, אשר השקיע ודאג לבניית אתר מקצועי, רצונך הוא וודאי כי יגיע לגולשים הרלוונטיים. אם נתעלם לרגע מיתר הכלים השיווקיים באמצעותם ניתן להוביל גולשים אל אתר האינטרנט, ונתמקד כרגע בשתי גישות עיקריות- קידום אורגני וקידום ממומן, הרי שהקידום האורגני מהווה יותר אסטרטגיה לטווח ארוך. לעומתו הקידום הממומן מספק תועלת מידית באופן השוואתי, אך לרוב דורש הוצאה כספית גבוהה היותר, באופן חד משמעי. בנוסף הקידום הממומן מספק ערך כל עוד ממשיכים לנהל באופן אקטיבי קמפיינים ממומנים, ולא מותיר אחריו זכר ברגע שתקציב הפרסום מסתיים.

אסטרטגיה זה אומר גם להשקיע בתשתית חזקה שתשרת אותך ואת מאמצי השיווק לאורך זמן. בין אם זה אומר לשדרג את האחסון השיתופי לאחסון VPS (שרת וירטואלי), להשקיע ביחסי ציבור, בתוכן איכותי יותר ועוד.

קידום ושיווק אתרים

3. בחירת ביטויים בצורה נכונה

על מנת שתוכל לדעת אם הקידום האורגני שלך מספק לך את התועלת הרצויה, ראוי להגדיר כמה פרמטרים למדידת הצלחתו. אחד הפרמטרים הוא אכן מיקום האתר בביטויים הרלוונטיים. אך רגע לפני שממהרים לרוץ אחרי ביטויים תחרותיים בעלי כמות החיפושים הגדולה ביותר, מומלץ לבחון את רמת ההשקעה שתידרש לכך. לא פעם מומלץ לבחור באסטרטגיה מעט שונה, במיוחד אם אין ברשותך תקציב מאוד גדול, או כמות שעות לא מוגבלת להשקיע בנושא. האסטרטגיה הטובה ביותר היא לשלב ברשימת הביטויים המקודמים גם ביטויים מעט פחות תחרותיים, ביטויים הכוללים מספר מלים "זנב ארוך". ביטויים אלו פחות תחרותיים אך יכולים להביא בצורה מאוד ממוקדת את הגולשים הרצויים, אלו שסיכויי ההמרה שלהם גבוהים במיוחד.

4. השקעה באיתור מקורות סמכותיים

סוג נוסף של אסטרטגיה כוללת איתור מקורות סמכותיים ופרסום תוכן באתרים אלו, תוכן אשר יקשר בצורה טבעית לאתר שלך. כאן מומלץ מאוד להשקיע באיכות ולוותר על הכמות. בשונה מבעבר, כיום לא מומלץ להרבות בקישורי "זבל" לאתר, מאוסף של מקורות מפוקפקים, ומומלץ לנקוט בגישה איכותית על פני כמותית.

5. יצירת תוכן בעל ערך לגולש

אסטרטגיה שלישית וחשובה במיוחד היא להשקיע בתוכן המפורסם באתר. ככול שהתוכן יהיה טוב יותר, מעניין יותר, ויתרום ערך רב יותר לגולש, כך הגולש יבחר לשהות באתר זמן ממושך יותר. זמן השהיה באתר הוא אחד מהפרמטרים שבאמצעותם גוגל קובע את סדר הדירוגים.

אתם מוזמנים לקרוא: על הקשר בין וידאו באתר לקידום אתרים

6. קידום לוקאלי

שינוי נוסף שחל באלגוריתם בשנים האחרונות הוא פער בתוצאות החיפוש כתלות במיקום ממנו בוצע החיפוש. כאשר גולש מחדרה יחפש מנעולן, גוגל יציג בפניו אתרים המספקים ברמה הלוקאלית הגאוגרפית את השירות. היכולת לקדם עסק מקומי בצורה לוקאלית מאפשרת לבעלי העסקים המקומיים יתרון גדול, זאת כמובן במידה והם משכילים לספק לגוגל את המידע באמצעותו יוכל הוא לזהותם כעסק מקומי.
קידום אתרים

7. מדידה ובקרה לשיפור מתמיד

על מנת להצליח ולשפר את תוצאות הקידום של האתר חשוב לבדוק בכלי המדידה השונים, ובעיקרם באנליטיקס, את התנהגות הגולשים באתר. כלי זה יאפשר לך לדעת אילו מדפי האתר מושכים יותר גולשים, מה המסלול שגולש עושה באתר, אילו מהדפים מניעים טוב יותר לפעולה, וכדומה.

באמצעות בקרה תוכל לדעת כיצד לשפר את האתר ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור הגולשים. אתר שיספק לגולשים את מה שהם רוצים הוא גם האתר שיופיע במקומות המובילים במנועי החיפוש. כאמור כמות הפרמטרים שבאמצעותם קובע גוגל את סדר הופעת האתרים הולכת וגדלה, והחשיבות של הפרמטרים השונים משתנה חדשות לבקרים. לכן על מנת לוודא שאתה משקיע בצורה הנבונה ביותר את כספך, ראוי לפנות לקבלת השירות למקדם אתרים אשר מתעדכן ברמה היומית בשינויים, ויוכל לעדכן את האתר שלך במהירות גבוהה מזה של המתחרים.

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *