3 סיבות למה קידום אורגני עדיף מקידום ממומן

למה קידום אורגני עדיף מקידום ממומןעסקים רבים שיש להם אתר אינטרנט פונים לא פעם למקדם אתרים שלהם ורוצים לדעת מה עדיף להם לעשות קידום אורגני, רגיל, או קידום ממומן, כלומר קידום באמצעות פרסום ממומן בגוגל. לא תמיד ברור להם למה המקדם מתעקש על קידום אורגני בזמן שהם יכולים לשלם לו כסף שיעלה פרסומות בגוגל ואז הם יופיעו גבוה יותר במנוע החיפוש ויקבלו חשיפה גבוהה יותר.

במאמר זה אנחנו נסביר בקצרה מדוע קידום אורגני עדיף על פני קידום ממומן (ואם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לשאול אותן בasknet – המקום להתייעץ בתחום האינטרנט). ההסבר שלנו יכלול 3 סיבות עיקריות, אך לפני כן ניתן דוגמא קצרה, בה נשתמש במונחים כספיים ומונחי חשיפה בגוגל, בשביל שנוכל להבין טוב יותר את העדיפות בקידום אורגני על פני ממומן.

נניח ויש לנו עסק של אינסטלציה, אנחנו החלטנו לפרסם אותו בגוגל. אנחנו יכולים לפרסם אותו כל שבוע ב-100 שקל בשביל שיופיע ראשון תחת ביטוי מסוים בפרסומות הממומנות. לעומת זאת אנחנו יכולים לחשוף אותו ב-500 שקל בחודש דרך מקדם אתרים. מה עדיף לנו? מצד אחד אנחנו משלמים 100 שקל בחודש ומקודמים למקום הראשון בפרסומות בביטוי מסוים, מצד שני אנחנו נשלם 500 שקל בחודש (100 שקל יותר) ואין לנו הבטחה? התשובה לכאורה פשוטה, אז זהו שלא.

קידום אתרים

מדוע קידום אורגני עדיף על ממומן.

סיבה ראשונה – ביטויים

בדוגמא שלנו אנחנו אכן זוכים להיות במקום הראשון בביטוי מסוים באמצעות קידום ממומן. אך בקידום אורגני, זה אומנם ייקח זמן אך אנחנו יכולים להגיע למקום הראשון במספר ביטויים במקביל. מה שיוביל ליותר חשיפה ובמחיר נמוך יותר.

סיבה שנייה – חשיפה

לכאורה מקום ראשון בקידום ממומן אמור להעניק לנו חשיפה. אך זה לא תמיד, הרי אם גולשים לא נכנסים לקישורים ממומנים בביטוי. אנחנו לא נזכה לחשיפה גבוה. במקרה כזה מקום ראשון לא ממש יעזור לנו.  לעומת זאת בקידום אורגני, אנחנו עובדים על חשיפה, ולכן סביר להניח שגם אם נהיה מקום שני בביטוי, נזכה לחשיפה גדולה.

סיבה שלישית – לא רק קידום

כל מי שמתעסק בקידום אורגני כמו איש האינטרנט כפיר מגן לדוגמא יודע, עבודה של קידום זה איננה מיועדת רק לקדם את האתר בגוגל, אלא להפוך אותו להרבה יותר נגיש וזמין לגולש, הוא הופך להיות חוויתי למשתמש. במילים אחרות, הקידום זה חשוב, אקסטרה, אך דרך הקידום, האתר הופך להיות הרבה יותר נעים לגולש. החל מכותרות, תמונות, קטגוריות, היררכית עמודים ועוד. דברים אלו לא משיגים דרך עבודה על קידום ממומן כמו שניתן להבין מאנשי מקצוע כמו כפיר מגן.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
7 דברים שכדאי לדעת על קידום אתרים
איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *